Thursday, November 16, 2006

Hug and roll over

Ik ben geen knuffelaarster. Helemaal niet. Ik vind het wel tof om eens tegen iemand zijne gilet getrokken te worden voor een stevige platdruksessie, maar het mag allemaal niet te lang duren. Anders begin ik mij ongemakkelijk te voelen. Lief daarentegen is wel een knuffelaar, vooral in bed. Waar ik eerder geneigd ben om, zoals de kindjes in de lagere school doen met hun schoolbank, een lijn te trekken om zeker twee gelijke bedhelften te krijgen (no tresspassing allowed!); vindt lief het heerlijk om zichzelf (op mijn helft!) tegen mij aan te schurken en in slaap te vallen terwijl ik nog wat lees. Nu, zolang ik een boekje aan het lezen ben, vind ik dat allemaal niet/minder erg. Het is wanneer ik wil gaan slapen dat de psychopatische territoriumdrang in mij wakker wordt. De beleefdste oplossing hiervoor zou zijn: hug and roll over. Maar aangezien lief twee meter lang is, 90 kilo'tjes weegt en mij tegen dan al ongeveer half bedolven heeft, wordt het bij ons meestal een 'stoemel stoemel, godverdomme ga eens op uwe kant liggen' roll over.

Arm lief, met zo'n tiran in bed liggen...

No comments: