Monday, November 13, 2006

Boekenbeurs

Ondanks het feit dat ik een notoir boekenverslinder ben, was ik nog nooit op de boekenbeurs geweest. Telkens ik uitgenodigd werd verborg ik me achter een hoop lousy excuses zoals: geen tijd, te veel volk, een zoemende en te warme zaal, het feit dat het in Antwerpen is en je dan te maken krijgt met Antwerpenaren,... Eigenlijk had ik gewoon schrik dat ik het veel te tof zou vinden en bijgevolg veel te veel geld zou uitgeven. Vorige zondag kregen we echter gratis tickets in onze schoot geworpen. Het spreekwoord van het gegeven paard indachtig and all, konden we dat dan ook niet weigeren. Op naar de boekenbeurs dus.

Mijn vrees was echter gegrond. Het was fantastisch en tegelijkertijd verschrikkelijk! Bij elk boek dat ik kocht voelde ik me slechter en slechter, want als je werkloos bent, staan boeken nu eenmaal niet hoog op de 'strikt noodzakelijk' boodschappenlijst. Uiteindelijk zat ik zo'n 15 euro boven mijn gestelde limiet van 50 euro. Gelukkig heb ik wat aan zelfbescherming gedaan en heb ik wijselijk alle kookboekstandjes gemeden, was Kristien Hemmerechts al naar huis of ik had haar gehele oevre gekocht om te laten signeren en werden we om 18 uur buitengesmeten wegens sluitingstijd.

Leuk einde van de dag: heb de gesigneerde verzamelbox van Cordelia gekregen van lief.
Voornemen van de dag: elk jaar een bedevaart ondernemen naar het mekka van de boekenliefhebber en daar dan veel te veel geld spenderen :)

No comments: