Tuesday, November 21, 2006

Mefrou Sealion

Gisteren een half dagje als interim gewerk in de Gamma . Inventaris opmaken. Tellen dus... Zes uur aan een stuk hamertjes en beiteltjes tellen. En af en toe ook wel eens een zaagje. Soit, geen gezaag (moeha!) over mindkilling jobkes. 't Is allemaal voor een goed doel, enfin, voor mijn sterk vermagerde bankrekening that is...

Mijn mede-uitzendkrachters waren allemaal (op 1 vrouw van middelbare leeftijd na) studenten of in ieder geval toch jonge mensen die je voor studenten kan aanzien. For conversation's sake begin je dan al eens te babbelen met je collega's. En tot mijn grote verbazing en ontsteltenis word ik niet meer automatisch geclasseerd als zijnde 'student die een centje komt bijverdienen om daarna alle zuurverdiende daalders op te drinken'. Het is mij blijkbaar aan te zien dat ik niet langer mijn dagen slijt op cafes en cantussen, illigaal downloadend en fuifend in zalen waar de vloer zo glad is van het gemorste bier dat de Stars on Ice er een spetterende show op zouden kunnen geven. I'm kicked out of the club! And I definitely don't like it! Elke keer iemand mij mevrouw noemt, ben ik beledigd tot in het diepste van mijn ziel. Ik ben geen mevrouw! Ok, ik woon dan wel samen, ik ben dan wel op zoek naar de job van mijn leven en naar de meest gestingeerde winterjas ever, ik breng dan wel elke avond braafjes mijn laagje nachtcreme aan en ik ben dan wel bijna een kwart eeuw oud. Maar een mevrouw? Oh no, not me ladies and gentlemen! This one is planning to stay a Mademoiselle for quite a while!

No comments: