Sunday, June 10, 2007

What 'leuve' can do...

...of hoe een 13-jarig meisje reeds vroeg vicious schoonmoedercapaciteiten kan vertonen. De kleindochter van de buurvrouw is namelijk een heel klein beetje veel verliefd op my fabulous boyfriend. Maar zoals dat wel eens het geval wil zijn bij tienermeisjes in leuve, durft ze uiteraard geen woord zeggen tegen my fabulous boyfriend himself. Daarom wordt ik elke avond, wanneer ik thuiskom van het werk, getrakteerd op volgende ondervragink:

  • zij: Dag.
  • ik (met grote inwendige zucht): Hallo.
  • zij: Hoewis't?
  • ik (met grotere inwendige zucht): Goed.
  • zij: Is uw vriend al thuis?
  • ik (met immense inwendige zucht): Neen.
  • zij: Wanneer komt u vriend thuis?
  • ik (Waarom, ga je er iets tegen zeggen misschien?): Straks.
  • zij: Gij zijt wel vroeger thuis dan uw vriend he?
  • ik (Ja hallo! Ik begin ook 2 uur vroeger!): Ja.
  • zij (op gebiedende toon): Dan gaat gij nu koken voor uw vriend?
  • ik (Oh God, ligt die voordeur nu verder dan normaal?): Ja.
  • zij: Vindt uw vriend lekker wat gij kookt?
  • ik (Ze hebben die voordeur echt wel verplaatst!): Natuurlijk.
  • zij: Ik kan ook goed koken.
  • ik (Ah! De voordeur, eindelijk!): Allez...
  • zij: Dag he.
  • ik (opgelucht as hell to made it alive): Daag.
  • zij: Tog morgen.
  • ik (My God. My God. Why have you forsaken me?): Ja.
  • zij: Doe de groetjes aan uw vriend.
  • ik (Aaarch!): Jaja.
  • zij: Niet vergeten he!
  • ik (Knarsetand, knarsetand): Nee nee.
At first I thought it was cute. Now it's just bloody annoying!

2 comments:

Moosability said...

Die dekselse boyfriend van u toch. Wa heeft hem daar voor moeten doen? Komt diene misschien altijd in zijn strakke fietspakkie paraderen door de gang om de kleine meisjes te imponeren? Veel succes met de verbouwingen aan de voordeur.

Anonymous said...

Ach, vrolijke kalverliefde.
Wat zei Louis Paul Boon weer over meisje van 13?