Thursday, August 09, 2007

Likes and dislikes

I like food. Geen geheimen tot dusver, ze noemen ons niet voor niets 'de boeferkes'. Als kind waren er echter meerdere dingen die ik niet lustte. Zo vond ik frietjes niet lekker (blasphemy!), dronk ik geen cola, at ik geen chips en lustte ik ook geen spaghetti (dankzij 'De Griezels' van Roald Dahl waar meneer en mevrouw Griezel wormen tussen de spaghetti draaien :-) ).

But I'm totally over that! Now I like food very much indeed, want ik heb ontieglijk lang moeten nadenken om een 5-puntig lijstje op te stellen van dingen die ik ab-so-luut niet lust:
  • koffie (no doubt about that, koffie is voor mij totally icky, om nog maar te zwijgen van de coffee-breath bij andere mensen *huivert*)
  • crème au beurre (volgens mij te wijten aan een overdosis javanais'kes in mijn jeugd)
  • blanquette, een soort stoofpot van kalfsvlees in een witte, romige saus
  • muesli met rozijnen (muesli zonder rozijnen is wel yummie, en rozijnen apart ook)
  • melkchocolade (vooral de koetjesreep-versie)
Anderzijds zou ik dan weer een moord begaan voor:
  • moelleux au chocolat
  • fois gras (sorry Michel)
  • verse pasta met bospaddestoelen en truffel
  • warme banaan met gesmolten chocolade (fondant, always fondant) op de BBQ
  • merg uit het mergpijpje van een schapenbout op een stukje bruin brood met flink wat peper en zout
*slik*

En jullie, lieve lezers (dag mama, dag papa!)?

3 comments:

Moosability said...

haha, ik dacht dat michel een gans was ...

ik ben lezer nr 3 btw ;)

Anonymous said...

Allez dan, vanop de top van mijn hoofd:

/me likes:
- Koffie en al wat met koffie te maken heeft (koffie, mokka-ijs, mokka "pateekes", mokka-parfait,...)
- Behalve spruiten, al wat het gat doet tuiten. Dus bonen (lang, rond, dun, fijn,,...), ajuin, en zing zo maar door.
- Canard confit
- Foie gras
- 'Tgeen waar ik de vorige nacht van gedroomd heb.

/me likes not:
- Chocolade en al wat met chocolade te maken heeft (dus ook cacaopoeder, chocomelk, kinder-surprise, snuttela,...).
- Schapen/Lams-vlees.
- Olijven.
- "Bleu" gebakken vlees.
- And many, many more I'm afraid...

Ineke Imbo said...

Me likes not:
- Oesters, mossels, en ander slijmerig zeegedierte
- Orgaanvlees zoals niertjes, levertjes, hersentjes, en van dies meer...
(Lijstje is reeds ten einde; ik ben werkelijk een alles-eter ;-)

Me likes very much:
- Chocolaaaaaa
- Koekies!
- Thee voor bij de koekies ;-)
- Ijsjes
- Frieten
- Aardbeien, pêchen, nectarienen, en ander zomerfruit
- Olijven, linzen, bonen, flageolets, ...
- Zalm, tonijn, en alle andere visjes
- Italiaanse, Spaanse, Thaise, en Vietnamese keuken
(en nu ga ik ophouden want ik weet van geen stoppen als 't over lekker eten gaat :-)

Ineke