Wednesday, March 14, 2007

Sealion's Secrets down under: The Great Ocean Drive

Shipwreck coast

Mijn eigen Calimero-gefühl naast deze tot 70 m hoge kliffen:



De ochtendstond heeft goud in de mond (so they say), dus trok ik met mijn ochtendgehumeurde fotograaf naar de 12 apostels (overblijfselen van erosie op de rotskust, er blijven er nog 6 overeind) voor een fotosessie:


Surfcoastshire: 'Riding the waves dude, Riding the waves!'

Uiteraard kunnen we Australie niet met opgeheven hoofd verlaten zonder eens te proberen surfen. Dus in Lorne huurden we een surfboard voor een paar uurtjes. Dit deel van de Australische kust is de de bakermat van het Australische surfen (en geloof me, ze zijn er zot van!). Hier wordt ook nog intensief aan het traditionele longboarding gedaan, alsook door ons eigen zelve!


Hoewel, voor my little me was het niet alleen 'long' maar ook wat 'wide'. Wegens te korte armpjes waar ik mijn bord niet onder kreeg zodat ik niet op de coole manier over het strand kon flaneren, was ik genoodzaakt het volgens de African way te transporteren: op mijn hoofd! Misschien dat ik volgende keer toch maar een shortboard probeer.

No comments: